About AlShaya Perfumes

Late Mr. Abdullah Dakheel AlShaya who was one of the pioneers in the perfumes field opened his first shop in Al Mubarakiya market in 1928, at that time Al Mubarakiya market was the prestigious place in town. He was importing perfumes such as Oud, Rose, Amber, Sandal and all related kinds of oriental perfumes from India that is known for its high quality.

Today, this family-owned business "ALSHAYA PERFUMES" has established itself as one of the leading manufacturers and retailers of perfumes in Kuwait and in the gulf area led by the passionate of Mr. Abdulaziz Abdullah AlShaya who joined the family business in 1977 driving ALSHAYA PERFUMES to expand from one shop to be one of the leading retail chains of perfumes in Kuwait with 56 shops and expanding to GCC countries.

 

AL SHAYA PERFUMES is a well known brand in Kuwait as well as in all the Gulf Countries. It has 56 exclusive own show rooms spread all over Kuwait, all of them situated in various prestigious shopping malls and Co-operative Societies. It has 4 showrooms in Doha Qatar, 4 in United Arab Emirates and presently 3 branches in Kingdom of Saudi Arabia and 1 branch in Kingdom of Bahrain. ALSHAYA PERFUMES Chain Stores are specialized and well known for their quality of Bakhor, high standard essential oils as well as high quality Al Shaya products, which have a well known and trusted trade mark. Al Shaya Perfumes have a fixed price policy for their products. The high quality of the products always remain one step ahead while the prices are very reasonable and reachable to the customers.

AL SHAYA PERFUME shops have 264 dedicated and sincere workforce whose contribution played a greater role in developing and promoting the brand.

 

ACHIEVEMENTS

Based on the sincere and honest business policy followed throughout the period of 88 years, ALSHAYA PERFUMES have gained the loyalty and heart of its customers by offering the highest quality products at a very reasonable price, with the latest fashion trends in the market.

AL SHAYA PERFUMES in continuation of its way of searching for the quality offered to its customers was awarded with ISO 9001:2000 Certification in May 2006 which has been subsequently upgraded to ISO 9001: 2008 from April 2010. ALSHAYA PERFUMES  is the first Company in the perfume sector in Kuwait to hold the ISO Certification since 2006.
Al-Shaya Perfumes awarded Superbrand Certificate in 2010, 2011, 2012 and in 2013.

 

PRODUCTS

Through decades of continuous experience, over 88 years, ALSHAYA PERFUMES have a long history of creating the finest and most beautiful fragrances and has produced a wide range of products including natural concentrated oils, eau de toilettes, eau de perfumes, toiletries (as lotion, deodorant, Hair & body oil, creams..etc) and other items in eastern fragrances and added the western fragrances to its collection to satisfy the varying demands of its clients.

ALSHAYA PERFUMES branded products are well known in Kuwait and all over the Gulf Countries for their excellent quality, best fragrance reflecting both the latest trends and the original classic ones - with the most reasonable fixed prices.

 

BRAND VALUES

AL SHAYA PERFUMES is well aware that its loyal customers do not expect anything below its already achieved status and therefore takes maximum care to maintain its brand image and make sure to use the best quality ingredients with excellent fragrance and beautiful packaging for all the products.

 

معلومات عن "الشايع للعطور"

كان السيد عبدالله دخيل الشايع (رحمه الله) من الرواد في مجال العطور، حيث افتتح متجره الأول في سوق المباركية في الكويت سنة 1928م و يحمل اسمه وقد كان سوق المباركية في ذلك الوقت من الأماكن المرموقة في المدينة. كان يستورد –رحمه الله- أفخر أنواع العطور مثل دهن العود ، دهن الورد والعنبر والمسك  والصندل وأجود أنواع العود الهندي المعروف بجودته العالية .

اليوم أسست "الشايع للعطور" نفسها بنجاح باعتبارها واحدة من أبرز مصنعي وتجار التجزئة في مجال العطور في الكويت ومنطقة الخليج بقيادة السيد عبدالعزيز عبدالله الشايع الذي انضم إلى الشركة العائلية في عام 1977 حيث قادها للتوسع من متجر واحد إلى أن أصبحت من اكبر المحلات الرائدة في البيع بالتجزئة للعطور في الكويت بوجود ٥٦ فرع لها داخل الكويت وتوسعت لدول مجلس التعاون الخليجي.

 

الشايع العطور" هي علامة تجارية معروفة في الكويت وكذلك في جميع دول الخليج. فلديها في الكويت ٥٦ صالة عرض خاصة، تقع في مختلف مراكز التسوق المرموقة والجمعيات التعاونية. وقد افتتحت معارض الشايع للعطور ٤ فروع في دولة قطر بالدوحة، و ٤ فروع في الإمارات العربية المتحدة  ، و٣ فروع في المملكة العربية السعودية و فرع في البحرين . و سلسلة معارض "الشايع للعطور" متخصصة ومعروفة بجودة منتجاتها من بخور و زيوت عطرية فضلا عن جميع منتجاتها عالية الجودة، حيث الجودة العالية لمنتجاتها تبقى دائما من أعلى أولوياتها في حين أن الأسعار معقولة جدا وقابلة للوصول إلى العملاء. وكذلك لديها سياسة السعر الثابت لمنتجاتها.

معارض الشايع للعطور لديها قوى عاملة تتكون من 264 شخص مخلص و متفاني حيث يسهمون في تطوير وتعزيز علامتها التجارية.

 

من الإنجازات:

استنادا إلى سياستنا التجارية الصادقة التي تم اتباعها طوال فترة ٨٨ عاما، اكتسبت معارض الشايع للعطور ولاء عملائها من خلال تقديم منتجات عالية الجودة بسعر معقول جدا، مع أحدث اتجاهات السوق.

واستكمالا لمسيرتها في البحث عن الجودة في ما تقدمه إلى عملائها الكرام حرصت على السعي للحصول على شهادة الجودة ISO 9001:2000 وقد حصلت عليها منذ شهر مايو 2006 لجميع فروعها و منتجاتها. و الذي تمت ترقيتها لاحقا إلى

ISO 9001: 2008، في أبريل 2010. الشايع العطور هي الشركة الأولى في قطاع العطور في الكويت التي حصلت على شهادة ال ISO في 2006.

كذلك تم اختيارها "سوبر براند" في الكويت للأعوام 2010، 2011، 2012، 2013. 

 

المنتجات:

خلال عقود من الخبرة المستمرة، أكثر من ٨٨ سنة، الشايع للعطور لديها تاريخ طويل بصنع أرقى وأجمل العطور وأنتجت مجموعة واسعة بما في ذلك الزيوت الطبيعية المركزة،العطور، منتجات العناية بالجسم وغيرها بروح العطور الشرقية، وأضافت إلى مجموعتها العطور الغربية تلبية لرغبة عملائها.

منتجات الشايع العطور ذات العلامة التجارية المعروفة في الكويت وجميع أنحاء دول الخليج تعرف بجودتها الممتازة و بعطورها المميزة التي تعكس أحدث اتجاهات السوق وأيضا الكلاسيكية الأصيلة - بأسعار ثابتة ومعقولة.

 

قيمنا:

تدرك الشايع للعطور جيدا أن زبائنها المخلصين لا يتوقعون أي شيء أقل من ما تقدمه حاليا وبذلك تأخذ العناية القصوى للحفاظ على جودة علامتها التجارية، والتأكد الدائم من استخدام أفضل المكونات ذات الجودة الممتازة لعطور مميزة وتحرص على تعبئة وتغليف جميع المنتجات بأجمل وأجود صورة.